Ultimul an în care şantierul de la Mangalia a avut profit, a fost 2004
Pierderile enorme au condus la acumularea de capitaluri negative, o „performanţă“ unică în rândul firmelor cu acelaşi obiect de activitate
Între timp, şantierele similare din ţară prosperă, semn că ceva este putred la D.M.H.I.
Unul dintre marii angajatori din sudul judeţului, Daewoo Mangalia Heavy Industries, are probleme uriaşe din punct de vedere financiar. În vreme ce industria navală îşi revine, iar şantierele specializate în construcţia de nave şi structuri plutitoare raportează profit, D.M.H.I. regresează pe an ce trece. Practic, de şapte ani, fără să luăm în considerare anul fiscal 2012, pentru care nu există încă rapoarte publice, şantierul Daewoo a raportat doar pierderi. Pierderi enorme pe care, cel puţin pentru moment, nu are cum să le acopere fără măsuri drastice.
O simplă analiză a bilanţurilor contabile ne arată că ultimul an în care D.M.H.I. a raportat profit a fost 2004 când, la un număr de 3.348 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 4.418.677.652 de lei, profitul era de 231.050.910 lei. Din 2005 au început pierderile, iar tăvălugul pare de neoprit, chiar dacă în ultimii ani cifrele s-au mai diminuat. Anul negru din punct de vedere contabil a fost 2008, când pierderile au trecut de 119 milioane de euro, iar un an mai târziu, în 2009, s-au cifrat la 101 milioane de euro. Tot 2009 a fost anul în care şantierul româno-coreean a raportat capitaluri negative, de aproape jumătate de miliard de lei – ceea ce, din punct de vedere contabil, înseamnă că pierderile fiscale au depăşit capitalurile proprii. Potrivit legii, o firmă care ajunge într-o astfel de ipostază, are obligaţia să-şi reîntregească valoarea capitalului, dar nu se acordă un termen-limită, motiv pentru care la D.M.H.I. s-a ajuns la al patrulea an consecutiv cu capitaluri negative. În 2010 s-au raportat