Marca romaneasca a Renault dispune de cea mai moderna gama in Europa. Toate modele sunt foarte tinere, cu exceptia 4x4 Duster, care va fi restilizat. Cu toate acestea, acest autoturism ramane cel mai vandut model al grupului Renault, devansand Clio IV si Megane.
Dacia dispune de cea mai moderna gama de autovehicule din Europa. Toate modelele acestei marci romanesti low cost au in jur de un an... cu exceptia 4x4 Duster, care merge pe trei ani. Dar faimosul autoturism, care a devenit cel mai vandut al companiei franceze (155.729 de unitati in intreaga lume in decurs de cinci ani, +59%), devansand Clio IV (139.397 unitati), Megane (133.116) si Sandero (124.918), va fi supus unui amplu proces de refacere.
Nu este vorba de un model nou, dar de o serioasa cosmetizare, gandita sa inlature deficientele majore ale masinii. Noua versiune, care va fi prezentata la mijlocul lunii septembrie, la salonul auto de la Frankfurt, va avea partea din fata complet remodelata si un interor substantial schimbat, precum si un tablou de bord imbunatatit, care va integra inclusiv un sistem digital de navigatie „high tech”.
De asemenea, izolatia fonica va fi ameliorata. Se va umbla si la motor, pentru reducerea emisiilor de CO2. Toate astea la un pret aproape neschimbat (incepand cu 11.000 de euro) si foarte competitiv.
Duster este un adevarat succes. El reprezinta un sfert din vanzarile de masini din gama Entry a Renault si care, numai ele „cantaresc” 40% in volumul total al grupului. Propus sub amblema Dacia in Europa (cu exceptia Rusiei) si in zona mediteraneana, Duster apare ca Renault oriunde in alta parte, noteaza cotidianul La Tribune.