A fost un prim semestru plin in zona de online, atat pe plan local cat si international, unde decizii ale unor giganti precum Google, Yahoo sau Facebook au influente majore si in Romania. Lansari, tranzactii, prabusiri si depasiri intre companii: iata principalele stiri ale primelor sase luni din an.
Primele sase luni au adus de asemenea noi conflicte in instanta intre gigantii online-ului international, avertizari din partea organismelor de reglementare dar si unele rezolvari ale unor procese mai indelungate.
- Lansarea YouTube.ro inseamna “intrarea in normalitate” si o veste foarte buna pentru artistii romani care isi vor putea monetiza, astfel, operele. De asemenea, intrarea YouTube in Romania inseamna potential pentru creatorii romani de continut care, similar, vor putea genera venituri pe platforma video. Incidental, sunt mult mai vizibile aceste creatii – mai mult sau mai putin reusite -, in momentul in care accesezi YouTube.ro. Evident, YouTube.ro inseamna, mai departe de declaratiile oficialilor Google, mai multi bani pentru giganul american.
- Google a depasit Apple si a devenit recent cea mai mare companie de tehnologie din lume. La inceputul anului, actiunile Google au atins recordul de 800 de dolari/unitate.
- Microsoft Romania incurajeaza cinci start-up-uri romanesti cu servicii in valoare totala de 300.000 de dolari - in articol, cum poti beneficia si tu de aceste fonduri.
Google AdWords va atrage anul acesta 40% din bugetele de publicitate online din tara, conform Media Fact Book 2013. Per total, piata de publicitate online din Romania a crescut in 2012 cu 21% fata de 2011, pana la o valoare de 41,3 mil. euro. IAB Romania nu a luat in calcul veniturile Facebook si Google in tara, stabilind piata de publicitate online din Romania la 21,1 mil. euro anul trecut.
- eMag si Mega Image discuta despre un pote