* Florin Rizea, director general "Meda": "Scăderea pieţei de profil, obţinerea finanţărilor şi concurenţa neloială - principalele provocări din industria mezelurilor"
Meda, unul din primii cinci producători de mezeluri din România, estimează, pentru acest an, afaceri de aproximativ 28,5 milioane de euro, cu 5% mai mult faţă de 2012. În primul trimestru, compania a înregistrat o scădere de 1,2% din cifra de afaceri, deficit care va fi recuperat până la sfârşitul anului, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor companiei. Meda a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 27 milioane de euro.
Pe parcursul celor 15 ani de activitate, acţionarii companiei au investit aproximativ 20 de milioane de euro în producătorul de mezeluri, tot profitul companiei fiind reinvestit în afacere.
Meda este deţinut de Luchi Georgescu, proprietara Vincon Vrancea.
Directorul general al companiei, Florin Rizea, a declarat ieri că majorarea cifrei de afaceri din acest an va fi generată de creşterea distribuţiei în ţară şi de investiţiile de 1,35 miloane de euro, incluse în bugetul pe 2013. Compania şi-a bugetat, pentru anul în curs, investiţii în echipamente de producţie şi modernizarea identităţii vizuale.
În acest an, Meda va investi peste 400.000 de euro în echipamente de vidare şi ambalare şi peste 150.000 de euro în deschiderea unui nou depozit în Bacău. Producătorul îşi distribuie direct produsele prin depozitele proprii din Bucureşti, Craiova, Arad, Turda şi Bacău. Compania a investit deja 800.000 de euro în prima parte a anului pentru modernizarea identităţii vizuale, în urma căreia MEDA a devenit brandul reprezentativ pentru produsele de mezeluri premium şi mainstream, iar gama 1MAI acoperă segmentul de economy.
Brandul 1 Mai a fost recent lansat şi are o pondere de sub 10% din cifra de afaceri a companiei. Produsele din această gamă se adres