Ediţia în limba franceză a revistei americane Vanity Fair a fost lansată miercuri şi are ambiţia "de a informa, de a releva şi de a-şi distra" cititorii, într-un context pesimist pentru presa scrisă.
Această revistă lunară a adoptat linia de conduită a ediţiei americane, combinând anchete, reportaje şi articole glamour, propunând cititorilor săi "texte lungi şi poveşti personale cu o dimensiune universală", refuzând să cedeze în faţa "dictaturii imediatului", a explicat Xavier Romatet, CEO-ul Condé Nast France, grupul care editează noua publicaţie.
"Toate subiectele sunt pretexte pentru a spune poveşti prin cuvinte sau imagini", a declarat, la rândul ei, redactorul-şef Anne Boulay, care consideră că "Vanity Fair nu mai este o revistă feminină, ci o revistă care se adresează femeilor".
Conţinutul ediţiei franceze este total inedit, "doar o singură fotografie din ediţia americană fiind reluată în acest prim număr", a declarat Michel Denisot, directorul de redacţie, care spune că numerele viitoare nu vor conţine niciodată mai mult de 20% articole sau fotografii provenind din ediţia de peste Atlantic.
Actriţa Scarlett Johansson se află pe coperta acestui prim număr în limba franceză, care propune cititorilor interviuri lungi cu Lakshmi Mittal şi cu majordomul familiei Bettencourt, autor al unor înregistrări ilegale. Anunţate pe copertă, cititorii vor găsi în paginile revistei articole despre Brad Pitt, de filosoful Alain Badiou, despre Andy Warhol, de Jean-Jacques Schul, despre Marguerite Duras, de Atiq Rahimi.
Primele două numere ale revistei vor fi comercializate la preţul de 2 euro, după care preţul revistei va creşte la 3,95 euro.
"Investiţia reprezintă 15 milioane de euro, echivalentul pierderilor cumulate aşteptate în primii trei ani. Acţionarul nostru american, Condé Nast International, aşteaptă o recuperare a investiţiei d