Știi să înveți și să-i ajuți și pe alții să învețe?
Istoria culturii ne-a obișnuit să folosim ca sinonime substantivele „învățat”, „cărturar”, „erudit”. Epocile în care învățarea era asociată doar cu știința de carte au apus demult, însă mulți dintre noi, inclusiv dintre aceia care spun că preferă să învețe din experiență nu din cărți, continuă să confunde învățarea cu a afla (= a auzi, a citi, a vedea): dacă am aflat cei „zece pași ca să devii un om de succes” sau „povestea” unui om de succes, eventual de la el însuși, ori dacă am aflat care sunt cei 13 pași care asigură învățarea înseamnă că am învățat (ceva), nu?
În ziua de 24 a fiecărei luni, vă ofer aici o întrebare coaching-style de 24 carate: propriile răspunsuri vă vor aduce un plus de înțelepciune, echilibru și fericire, cu condiția să le căutați cu onestitate și metodă; iar apoi, după ce le veți fi găsit, să le puneți în practică în fiecare zi. Vă ofer, de asemenea, și câteva resurse pentru căutarea acestor răspunsuri. Doar cu titlul de surse de inspirație: fiecare le valorifică așa cum gândește că e benefic pentru el / ea și pentru ceilalți oameni al căror bine îl dorește. Dacă 24 e în weekend, căutați articolul în ziua de 25.
Unii vor răspunde „Nu” la întrebarea de mai sus. A învăța înseamnă mai mult decât a afla: a afla + a înțelege + a reține, a fi capabil să reproduci o informație, cu mai multă sau mai puțină acuratețe. Dacă, după ce ai fost la o conferință a lui Robin Sharma sau a lui Tony Robbins sau a Oanei Pellea, ce spui sau scrii tu că ți s-a părut interesant „e pe-aproape”, „e cam același lucru”cu ce a spus conferențiarul, se cheamă că ai învățat (ceva), nu?
Iarăși vor fi unii care vor răspunde „Nu”. A învăța înseamnă și a aplica, a folosi respectiva informație pentru a te descurca la muncă și în viață. Dacă reușești să te descurci în contextul X, și Y, și Z, înseam