Foto: AFP Autocarul a mai avut un accident în 2011. Licenţa de turism a Mareea Comtur SRL pentru un punct de lucru este expirată, conform Autorităţii Naţionale pentru Turism. În plus, transportatorii afirmă că atestatele de şofer profesionist se eliberează pe mită. Principala cauză a accidentelor provocate de şoferii profesionişti este procedura viciată de eliberare a atestatelor şi a vizelor medicale.
În urma anchetelor încep să iasă la iveală detalii care arată slăbiciunea administraţiei. Primul dintre ele: agenţia de turism Mareea care a organizat circuitul turistic avea licenţa expirată pentru un punct de lucru, conform Agenţiei Naţionale de Turism, care afirmă: „În urma verificărilor efectuate la SC Mareea Comtur SRL, la punctul de lucru situat în Şoseaua Stefan cel Mare, reprezentanţii ANT au constatat că agenţia funcţiona cu licenţa de turism expirată. Acest lucru reprezintă contravenţie şi a fost sancţionată cu suma de 20.000 lei, conform prevederilor legale în vigoare“.
Cel de-al doilea: autocarul care s-a prăbuşit în prăpastie în Muntenegru, aparţinând companiei care a susţinut transportul turiştilor Gregory Tour Holiday, a mai fost implicat într-un accident rutier în februarie 2011. Aici se pune întrebarea cât de bine a fost reparat şi dacă mai putea fi folosit pentru transportul de pasageri.
Pe de altă parte, o mare problemă este cu şoferii profesionişti de autocare şi autobuze. În România, 85.667 de persoane şi-au luat atestatul de conducător auto profesionist pentru transport rutier de persoane, ceea ce le pune în mână viaţa a milioane de pasageri pe durata călătoriilor cu autocarul sau microbuzul. Peste 25.000 de autocare şi microbuze sunt licenţiate pentru transport persoane.
„Din vina măritului stat se întâmplă tragedii pe şosele, cele mai multe atestate de şofer profesionist sunt eliberate pe şpagă. Probl