Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca riscă să îşi piardă în curând operatorii aerieni dacă nu va fi în măsură să pună în funcţiune noua pistă de 2.100 metri.
Un arhitect şef care s-ar dezice de propria-i autorizaţie de construire, blocarea unui studiu de fezabilitate în Comisia Tehnică şi chiar în forul Consiliului Judeţean, lucrări asumate de unii în detrimentul altora sunt doar o parte din problemele care ţin în loc proiectul noii piste a aeroportului clujean. Se speculează că în spatele acestei întregi încurcături se ascund interesele unor lideri politici de la Bucureşti, care ar avea tot interesul să destabilizeze puterea celor care conduc PSD Cluj. În paralel, Aeroportul Cluj-Napoca riscă să rămâne cu noua pistă nefuncţională şi implicit să-şi piardă operatorii aerieni.
În spatele promisiunilor privind finalizarea noii pieste de aterizare-decolare se ascund, de fapt, probleme grave. Nu doar exproprierile par, aşadar, să dinamiteze acest proiect, ci şi lipsa unei coerenţe la nivelul Consiliului Judeţean. Sursele ZIUA de CLUJ au informat că o întreagă tevatură ar fi ieşit pe marginea acestui proiect din momentul în care consorţiul care se ocupă de şantier Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc Otopeni, ar fi invocat necesitatea unor lucrări suplimentare, care presupuneau şi costuri în plus. Iniţial, preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a fost de acord cu această propunere, fapt pentru care hotărârea a şi fost aprobată de către forul Consiliului Judeţean. „Avem obligaţia să finalizăm acest proiect, prin urmare, dacă aceste lucrări sunt necesare pentru funcţionalitatea pistei, le vom aproba", explica, la momentul respectiv, Uioreanu.
Ulterior, însă, acelaşi Consiliu Judeţean a decis să revoce această hotărâre pe motiv că nu ar respecta parametrii tehnici prevăzuţi în proiectul iniţial care a fost elaborat de către societate