În ultimii doi ani, activitãtile interne si externe din opt institutii de învãtãmânt europene au fost marcate de desfãsurarea unui proiect multilateral Comenius initiat si coordonat de Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, care a vizat “arhitectura în predarea limbilor moderne”.
Proiectul “Architeaching” a fost terenul propice organizãrii a douã mari concursuri internationale: primul, la începutul proiectului – un concurs de creatie graficã pentru identificarea celor mai reusite afise, mascote si logo-uri, iar al doilea, la final, în cadrul ultimei reuniuni – un concurs deosebit de complex, de creatie arhitecturalã tridimensionalã prin metode clasice (machete) sau futuriste (software), cu participarea a aproape 300 de elevi, cu o jurizare profesionalã, fãcutã transparent si pe criterii stiintifice. “Fiecare institutie participatã este purtã- toarea unei traditii arhitectonice nationale, care a fost înfãtisatã celorlalti întru mai buna cunoastere reciprocã si descifrare a sensurilor pe care fiecare civilizatie le posedã, dincolo de aparentele care vând, din punct de vedere turistic, o anumitã imagine. S-a vorbit – si s-a vãzut “pe viu”, în timpul reuniunilor internationale – despre materiale de constructie autohtone si despre modalitãti originale de constructie, specifice fiecãrei tãri sau fiecãrui spatiu civilizational”, explicã profesorul Alexandru Mîtã, coordonatorul european si creatorul Proiectului Multilateral Comenius “Architeaching” 2011-2013. Proiectul a dorit sã formeze o idee clarã – atât profesorilor, cât si elevilor – despre istoria, prezentul si viitorul fenomenului arhitectural mondial. Aceasta a fost si menirea “Enciclopediei Architeaching”, produs comun la care fiecare institutie a contribuit cu studii despre arhitecturã, acoperind un vast teritoriu si organizând atractiv informatiile – esentiale unei culturi solide de specialitate.