Venit la conducerea Ministerului Transporturilor în decembrie 2012, după un alt liberal, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu a „curăţat” majoritatea companiilor din subordine. Sursa: NICU DÎRDÎIAC
Ministrul a înlocuit pe criterii politice şefi de companii de stat şi pe aproape toţi managerii privaţi. Oamenii săi au acum control aproape discreţionar asupra unor contracte de milioane de euro.
Consilieri în puncte cheie
În primele zile de mandat, acesta l-a adus în fruntea aeroportului Henri Coandă pe colegul de partid (PNL) Cornel Poteraşu. Acesta fusese destituit din aceeaşi funcţie din cauza scandalului legat de uciderea studentei japoneze. Ulterior, Fenechiu a continuat numirile pe linie politică la căile ferate. În fruntea CFR Călători, acesta l-a adus pe Valentin Dorobanţu, pe care a pretins că nu îl cunoaşte. Potrivit unor surse EVZ, Dorobanţu este însă fiul lui Valeriu Dorobanţu, fost director al Direcţiei Organizare şi Control (DOC).
Dornic să-şi extindă influenţa şi în domeniul maritim, ministrul Transporturilor şi-a numit propriul consilier, pe Vasilică Ţugui, ca reprezentant ministerial în Adunarea Generală a Acţionarilor de la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Apropiaţi ai lui Fenechiu au ajuns însă şi în funcţii care nu ţin de domeniul transporturilor. Alexandru Muraru, om de casă al ministrului liberal, a fost uns la şefia Institutului Naţional al Patrimoniului.
Cartoful fierbinte: „manage-mentul privat”
Incompatibilitatea dintre viziunile managerilor privaţi şi cea a lui Fenechiu a condus la demisii în lanţ. Primele capete au căzut de la CFR SA. Fenechiu a refuzat managerilor planul administrativ, aşa că Dimitrios Sophocleous, director general, şi Lucian Isar, preşedinte al CA, şi-au depus demisiile.
În locul lor au venit oameni cu state vechi la CFR, respectiv George Micu, în postura de director general, care a