Potrivit rezultatelor studiului “Evoluţia atacurilor de tip phishing în perioada 2011-2013”, realizat de Kaspersky Lab, numărul de utilizatori de internet care s-au confruntat cu atacuri de tip phishing în ultimele 12 luni a crescut de la 19,9 milioane la 37,3 milioane, înregistrând o creştere de 87%.
Facebook, Yahoo, Google şi Amazon se numără printre principalele ţinte atacate de infractorii cibernetici. Studiul, realizat în luna iunie 2013, folosind datele colectate de serviciul cloud Kaspersky Security Network,demonstrează că ceea ce reprezenta înainte un subcategorie al spam-ului a evoluat acum într-o ameninţare cibernetică de sine stătătoare.
Phishing-ul reprezintă o formă de fraudă pe internet, prin care infractorii creează copii false ale site-urilor populare (un serviciu de e-mail, un website de online banking, o reţea de socializare etc.), unde încearcă să îi atragă pe utilizatori. Aceştia,încrezători fiind, introduc datele de înregistrare şi parolele pe aceste website-uri, cum ar face-o în mod obişnuit, însă informaţiile ajung lainfractorii cibernetici. Ei pot folosi apoi informaţiile personale furate, datele conturilor bancare sau parolele pentru a fura banii utilizatorilor, pentru a trimite mesaje de tip spam şi fişiere malware prin intermediul contului de e-mail compromis sau al reţelei de socializare, sau pot, pur şi simplu, să vândă datele furate şi parolele altor infractori.
Pentru o perioadă lungă de timp, phishing-ul a fost privit ca o subspecie a e-mail-urilor obişnuite de tip spam. Însă, datele colectate în timpul cercetării confirmă faptul că atacurile de tip phishing au ajuns la un nivel atât de avansat, încât pot fi considerate o categorie separată de sine stătătoare. De fapt, e-mailul nu mai reprezintă cel mai des întâlnit mecanism pentru mesajele de tip spam. De exemplu, numai 12% din atacurile de phi