Una dintre cele mai importante expoziții aeronautice mondiale a avut loc săptămâna trecută pe aeroportul Le Bourget, de lângă Paris. Alături de giganții Airbus și Boeing, alte 2.200 de companii au expus produse și tehnologii de ultimă oră.
O ploaie deasă a întâmpinat vizitatorii celei de a 50-a ediții a Paris Air Show. În ciuda vremii nefavorabile, nu mai puţin de 54.000 de delegaţi ai unor companii din 144 de state din întreaga lume au luat cu asalt standurile expozanţilor și au căutat să vadă în detaliu cele 130 de aeronave aflate pe pista aeroportului Le Bourget.
Împărțită în două zone de interes – civilă și militară – expoziția a scos la iveală contrastul dintre acestea. În timp ce producătorii de aeronave civile se arătau extaziați de prognozele anuale date publicității de analiștii companiei Boeing, care susțin că în următorii 20 de ani liniile aeriene vor avea nevoie de 35.280 de noi avioane, în creștere cu 3,8% față de raportul prezentat anul trecut, companiile implicate în dezvoltarea de aeronave și tehnologii militare nu-și ascundeau teama că bugetele pentru apărare ale statelor, puternic reduse, vor afecta drastic bilanțurile lor financiare.
30 mld. USD într-o singură zi
Având ca principală temă de lucru lupta dintre europenii de la Airbus și americanii de la Boeing, analiștii prezenți la expoziție nu și-au ascuns surpriza la vederea mulțimii de exponate prezentate de companii precum China Commercial Aircraft Corporation (Comac), Irkut, Bombardier sau Embraer. „Expansiunea companiilor din China, Rusia și Japonia, alături de planurile unor companii cunoscute, precum Embraer și Bombardier, pare a aduce mai aproape ziua în care cei doi giganți, Boeing și Airbus, nu vor mai dicta singuri trendul“, consideră Howard Wheeldon, analist al industriei aeronautice prezent la Paris. Pentru moment însă, noutățile despr