Salvarea a fost extrem de dificilă pentru că prăbuşirea autocarului a produs şi prăbuşirea stâncilor din pereţii prăpastiei. Foto: AFP
Autocarul plin cu turişti români, care s-a răsturnat în Muntenegru, a mai fost implicat într-un accident rutier în februarie 2011, asigurătorul RCA fiind la acea dată Euroins. În prezent, autocarul figurează în baza de date CEDAM asigurat la Omniasig, compania deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG). Despăgubirea maximă pe care austriecii ar putea să o achite pe această poliţă este de cinci milioane de euro.
Contactaţi de ZF, reprezentanţii Omniasig nu au confirmat încheierea contractului de asigurare şi au declarat că aşteaptă validarea numărului de înmatriculare a autocarului implicat în accident din partea autorităţilor. Potrivit unor informaţii, numărul de înmatriculare era B 123 MMJ, care în baza de date CEDAM, care arată istoricul daunelor şi oferă informaţii despre poliţele RCA în vigoare, pentru acelaşi autocar deţinut de firma Gregory Tour a mai fost înregistrată o daună la sfârşitul lunii februarie 2011, despăgubirea fiind achitată de Euroins în iunie 2011.
Omniasig ar putea plăti suma maximă pentru o daună RCA de pe piaţa românească de asigurări în contul vătămărilor corporale şi daunelor morale, de cinci milioane de euro, dată fiind amploarea accidentului soldat cu 18 morţi şi 29 de răniţi. Companiile de asigurări încasează aproximativ 3.000 de lei anual pentru o poliţă de asigurare RCA a unui autocar precum cel implicat în accidentul din Muntenegru, conform unor surse din piaţă.
Limita maximă impusă de Autoritatea de Supraveghere a Asigurărilor (ASF) pentru o daună RCA este de cinci milioane de euro, însă asiguraţii pot încheia şi poliţe cu o valoare mai mare a despăgubiri.
„Există o poliţă RCA de tip excendent în baza căreia asiguraţii pot so