Una dintre schimbările marcante ale crizei pe care o trăim de mai bine de 5 ani și care, se pare, și-a trăit obstescul sfârșit, doar că nouă ne e foarte greu să vedem acest lucru, este și schimbarea managerilor „trecuți de o anumită vârstă” cu unii mai tineri și mai „cost effective”.
Se întâmplă aproape la tot pasul, iar la un moment dat s-a întâmplat chiar cu o repeziciune greu de gestionat atât de cei schimbați (la care voi reveni într-un articol viitor), dar și de cei tineri, avansați în funcții sau angajați ca proaspăt manageri.
Mi s-a întâmplat de multe ori să am în sesiunile de Executive Coaching manageri care conduceau echipe în care angajații aveau chiar și de două ori vârsta managerului. Situație greu de gestionat! Trebuiau să câștige respectul unor oameni care aveau mai multă experiență în câmpul muncii decât aveau ei doar ca vârstă…
Ce a funcționat la acei manageri, ce încă mai sunt în acele funcții, conducând echipe „mai bătrâne” decât ei, merită să încercați și voi. Le-am pus în practică împreună și au avut succes:
Evită discuția „de sus”!
Deși poate îți trece prin minte să vii plin de autoritatea pe care noua poziție ți-o oferă, crede-mă pe cuvânt că este un lucru un pic… neinspirat. Vei primi, aproape sigur, un mare „dislike” din partea echipei, poate chiar vei fi luat peste picior, pentru că vor avea cu siguranță destui ași în mânecă pe care să îi folosească la momentul oportun.
În schimb, te poți folosi de autoritatea noii tale poziți – pentru că în fond le ești manager – însă le poți comunica în același timp că ești acolo pentru a le oferi suport, că sunteți o echipă, că vă puteți sprijini reciproc astfel încât interesele echipei să primeze, și anume, obiectivele să fie îndeplinite.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro