În ciuda numeroaselor avertismente date de către poliţişti, tot mai multe persoane cad în plasa întinsă de răufăcătorii care le transmit telefonic despre faptul că o rudă apropiată a fost implicată într-un accident grav şi are nevoie urgentă de bani.
Aproape zilnic, la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila sunt înregistrate sesizări care au ca obiect infracţiuni de înşelăciune săvârşite prin intermediul telefonului. Deşi intens mediatizată în ultima perioadă, metoda “accidentul” se dovedeşte a fi, încă, preferata persoanelor care doresc să obţină câştiguri nemuncite.
Infractorii mizează pe faptul că vestea implicării unei rude apropiate într-un accident grav provoacă potenţialelor victime o reacţie emoţională puternică şi le face să acţioneze precipitat. În loc să analizeze informaţiile primite şi să verifice veridicitatea acestora, victimele urmează doar instrucţiunile primite şi trimit sume importante de bani pe numele persoanelor indicate de infractori.
"Victimele sunt, în general, persoane vârstnice, iar infractorii le contactează pe telefonul fix şi, atribuindu-şi calităţi false ( avocat, procuror, poliţist), le transmit că o rudă (fiu, ginere, nepot) a fost implicată într-un accident de circulaţie grav şi a fost reţinută de poliţie sau are nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă. Pentru aceasta, le solicită să trimită, prin sisteme de transfer bancar rapid (Western Union, Money Gram), diferite sume de bani, necesare pentru despăgubirea victimelor accidentului ori reprezentând onorariul avocatului sau, ori să achiziţioneze coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice şi să le comunice codurile.
„Mamă, sunt eu, băiatul tău! Am avut un accident, ajută-mă!”", ne-a declarat ipp Jenel Sogor, purtător de cuvânt al IPJ Brăila.
Îndrăzneala infractorilor capătă noi dimensiuni în cazul în care aceştia se r