Peste 2.000 de oameni mor anual in accidente de circulatie in Romania, aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de mortalitate din Uniunea Europeana. Considerand numarul mult prea mare, expertii europeni recomanda actualizarea sistemului romanesc de transport, prin imbunatatiri aduse la toate cele trei principale elemente ale sale: infrastructura, vehicule si participanti in trafic.
Mircea Steriu, manager comunicare al Consiliului European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC), a propus in numele organizatiei europene, intr-un interviu acordat Ziare.com, o serie de masuri menite sa creasca gradul de siguranta pe soselele din Romania, cum ar fi introducerea de bariere mediane sau dezvoltarea de drumuri din categoria 2+1, utilizarea unor dispozitive tehnologice care sa impiedice soferul sa conduca daca a baut, dar si derularea unor campanii de informare si educatie rutiera.
Romania este pe ultima pozitie din cele 31 de state monitorizate de ETSC in materie de reducere a numarului de morti in accidente ce implica autobuze sau autocare, de-a lungul perioadei 2001-2011.
Desi cauzele accidentului din Muntenegru nu sunt inca elucidate, putem vorbi in linii mari de probleme la nivelul sistemului autohton de transport, care genereaza astfel de incidente?
In cazul specific al coliziunii din Muntenegru, cauzele exacte vor fi identificate in cadrul investigatiei autoritatilor competente si vom astepta, desigur, rezultatele acestei investigatii.
Ce masuri pentru cresterea gradului de siguranta in Romania recomandati?
In Romania mor anual peste 2.000 de oameni in accidente de circulatie, una dintre cele mai mari rate de mortalitate pe sosele din Uniunea Europeana. Aceste numere sunt mult prea mari si, in opinia European Transport Safety Council (ETSC), intregul sistem de transport ar trebui sa fie adapt