Creşterile salariale, veniturile mai mari ale gospodăriilor şi şomajul redus fac ca optimismul consumatorilor germani în privinţa economiei să ajungă aproape de cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, semn bun pentru cea mai mare economie europeană care în primul trimestru a evitat la limită recesiunea mai ales datorită consumului.
Indexul anticipativ al încrederii consumatorilor în economie al companiei de cercetare a pieţelor GfK a crescut de la 6,5 puncte pentru iunie la 6,8 puncte pentru iulie, cel mai ridicat nivel din septembrie 2007, scrie agenţia Thomson Reuters.
Orice veste bună din Germania este bună şi pentru Europa deoarece, în condiţiile în care Franţa este necompetitivă din punct de vedere economic şi slab condusă, Marea Britanie este preocupată cu ideea de a rămâne sau nu în Uniunea Europeană, iar celelalte ţări cu PIB mare - Italia şi Spania - nu au ieşit încă din recesiune, forţa economiei germane va alimenta şi economia europeană în ansamblu.
Angajaţii din Germania şi-au asigurat creşteri substanţiale ale salariilor, de până la 6,6%, în acest an. Aceasta şi inflaţia moderată au mărit puterea de cumpărare într-o perioadă în care dobânzile foarte mici oferite de bănci descurajează economisirea. Rata şomajului aflată la minimul de după reunificarea ţării şi majorările salariale le oferă germanilor siguranţa necesară pentru a planifica achiziţii scumpe precum proprietăţi imobiliare, mai ales în condiţiile în care pot încheia contracte de împrumut şi de ipotecă în termeni avantajoşi.
„Perspectiva veniturilor germanilor s-a îmbunătăţit şi mai mult, cu toate că era deja la niveluri ridicate datorită situaţiei stabile de pe piaţa muncii şi acordurilor colective de muncă favorabile, de care au beneficiat şi perspectivele economice“, a explicat Rolf Buerkl, cercetător la GfK.
Majorările salariale vin în contextu