În acest an, premiile totale cuvenite rutierilor sunt de 17.534 de euro.
Din pluton vor face parte şi patru echipe româneşti.
Turul ciclist al României se intersectează în acest an cu Turul Franţei, având programat startul cu o zi mai târziu decât cea mai tare competiţie de profil din lume, care va debuta pe 29 iunie. O comparaţie între cele două întreceri ar fi inutilă, însă întrecerea programată pe şoselele patriei nu are cum să treacă neobservată. În primul rând, „Mica Buclă“, inclusă în calendarul UCI Europe Tour, a ajuns la o ediţie aniversară, a 50-a. Apoi, la bătaie sunt puşi aproximativ 80.000 de lei, sumă din care aproape 10.000 de lei vor reveni exclusiv ciclistului care va urca pe cea mai înaltă treaptă la Bucureşti, pe 6 iulie. Nu în ultimul rând, caravana ciclistă îşi va croi drumul prin 13 judeţe ale ţării şi va fi vizibilă cel puţin pentru şoferii aflaţi în trafic.
Nechita are un titlu în 2011
În privinţa dificultăţii, ediţia din acest an pare mai blândă, accesibilă tuturor rutierilor. Pe traseu, în cele şapte zile, sunt prevăzute doar 10 puncte de căţărare, concentrate în etapele 2-4. Cea mai dificilă este de categorie secundă, în runda a doua, când Turul României va ajunge la cea mai înaltă altitudine, 981 de metri, căţărare prevăzută la 6 kilometri distanţă de Vlăhiţa. „Nu tot timpul căţărarea face diferenţa, de ce se ţine atât de mult de căţărări când cicliştii din România nu vin în primii 20 pe urcuşuri. Cred că dacă organizăm un concurs în România, primordial trebuie să fie bine pentru noi, pentru cicliştii din ţară, să ne adaptăm pas cu pas şi să creştem“, a fost reacţia preşedintelui FR de Ciclism, Carol Eduard Novak, atunci când şi-a spus părerea vizavi de traseu. Actualul şef al ciclismului românesc va lua şi el în startul în cursă, însă traseul pare ideal pentru un alt tricolor, Andrei Nechita, învingător ş