Top 7 motive pentru a petrece o vacanţă în cel mai tânăr membru al familiei europene.
La 1 iulie, Croaţia va deveni al 28-lea stat al Uniunii Europene şi primul care aderă la acest bloc după tandemul România-Bulgaria. Croaţia nu a făcut un secret din faptul că intenţionează să devină o destinaţie de vacanţă la concurenţă cu marile puteri din domeniu: Franţa, Italia, Spania sau Grecia.
Dovadă este filmul de prezentare realizat de Oficiul Naţional de Turism al Croaţiei, care a fost premiat în 2012 titlul de cel mai bun film turistic la ITB Berlin. Pelicula are ca fond sonor imnul Uniunii Europene, iar sloganul promovat este „Croaţia-noua stea a turismului european".
Ambiţiile Croaţiei nu au scăpat presei internaţionale. Agenţia France Presse notează că anul trecut un număr record de turişti - 11,8 milioane -, au vizitat ţara cu o populaţie de sub 4,3 milioane de locuitori. „Turismul îşi aduce un aport esenţial la economia Croaţiei, aflata într-o recesiune aproape continuă din 2009 încoace. Anul trecut turismul a însemna în jur de 15 la sută din PIB-ul ţării, sosirile însumând 6,8 miliarde de euro", se arată în analiza AFP.
Principala atracţie a ţării o constituie coasta adriatică, lungă de 1.777 de kilometri, cu 1.100 de insule şi insuliţe, dintre care doar 66 sunt populate. Climatul mediteranean plăcut, legăturile aeriene low-cost şi preţurile accesibile sunt alte puncte forte ale turismului croat. „În mod clar ne aşteptăm la o cerere mai puternică pentru Croaţia, dupa 1 iulie", când procesul de aderare, lung de zece ani, se va fi încheiat, a declarat Zeljko Miletic, preşedintele asociaţiei hotelierilor din Dubrovnik, citat de agenţia franceză de presă.
Majoritatea turiştilor care vizitează Croaţia provin din Germania, Slovenia, Italia şi Austria, dar, zilele trecute, a ieşit la iveală că şi britanicii au devenit foarte interesaţi