Florin Căpăţână, director de relaţii corporative şi calitate în cadrul Carrefour România, a declarat ieri că retailerul francez a fost nevoit să pună pe rafturile magazinelor sale din România cartofi importaţi din Egipt sau mere din Polonia în condiţiile în care producătorii agricoli locali nu sunt conectaţi la piaţă.
“Producătorii de legume şi fructe trebuie să ajungă pe rafturi astfel încât să nu mai existe presiunea importurilor. Noi am făcut importuri din regiune în principal dar am fost nevoiţi să aducem cartofi chiar şi din Egipt. Am făcut un tur în toată ţara ca să vedem direct problemele cu care se confruntă producătorii dar să identificăm şi problemele noastre”, a spus oficialul Carrefour, retailer cu afaceri de 1,2 miliarde de euro anul trecut şi peste 100 de magazine în România.
Lipsa legumelor şi fructelor româneşti de pe rafturile magazinelor din retailul modern este un subiect dezbătut în mediul public de câţiva ani iar până acum autorităţile nu au reuşit să pună în mişcare un plan care să conecteze micii producători de piaţă. Singura intenţie anunţată a fost cea de a facilita construcţia mai multor depozite zonale care să integreze recoltele micilor fermierii. Proiectul a rămas până acum în fază declarativă.
Pe fondul unei cereri crescute pentru produse agricole româneşti, retailerii s-au mişcat rapid şi au demarat mai multe proiecte de parteneriat cu fermierii.
Conectarea la piaţa retailului modern a producţiei de legume şi fructe este o miză imensă în condiţiile în care în aceste două pieţe s-au învârtit anul trecut 5 miliarde de euro, potrivit datelor Eurostat.
Florin Căpăţână, director de relaţii corporative şi calitate în cadrul Carrefour România, a declarat ieri că retailerul francez a fost nevoit să pună pe rafturile magazinelor sale din România cartofi importaţi din Egipt sau mere din Polonia în condiţiile în