Diana-Roxana Serghiuţă este o pictoriţă şi scenografă din Braşov cu mai multe expoziţii în străinătate..
La sfârşitul săptămânii trecute a deschis o expoziţie la Galleria Machina din Rieti, Italia, curator fiind Claudio Scorretti. Se cheamă „Inconştientul în direct” (foto 1, 2, 3). Încă o dată pictoriţa dovedeşte că realismul său magic este rezultatul combinarii de reprezentari hiper si suprarealiste.
Expoziţia va fi deschisă până în 25 iulie.
Cităm din prezentarea făcută de Mario Scorretti în catalogul expoziţiei: „Asistând la punerea în scenă a piesei Rinocerii – una dintre piesele care l-au consacrat în lumea întreagă – Eugène Ionesco, celebrul dramaturg de origine română, s-a arătat uimit – cu o stupoare aproape infantilă – de limitele neaşteptate ale artei teatrale. Urma să fie violent comic, violent dramatic, teatrul, alături de artă şi literatură: dar iată că se confrunta cu nişte limite, supunându-se unor clişee de reprezentare care nu-i permiteau să arate totul pe scenă. Rinocerii, de exemplu: cum ar putea fi reprezentată pe scenă o epidemie de rinocerită? În piesa ionesciană, toate personajele – mai puţin unul singur – se transformă în monstruoase pahiderme. Acesta este punctul în care teatrul obturează, observa Ionesco, vizibilitatea metamorfozei: fiecare reprezentare a piesei era mai degrabă cuvânt şi simbol decât «adevăr pur şi simplu».
Nimic mai potrivit decât această referire la universul ionescian şi la îndrăzneala de a depăşi pragul lui «ceea ce poate deveni vizibil» pentru a crea un spaţiu afin de prezentare a unei artiste cum este Diana Serghiuţă. Cu tinerii artişti români de astăzi – câţiva dintre ei deja afirmaţi la nivel internaţional, cum sunt Adrian Ghenie, Mircea Cantor sau Marius Bercea – Diana Serghiuţă are în comun o anumită tentativă de descompunere a (auto)portretului. Aceasta este, de altfel, şi singura afi