* profitând de faptul că aproape 2.000 de elevi navetişti din judeţul Brăila trebuie să ajungă zilnic la şcoală, transportatorii practică tarife de 10 ori mai mari decât omologii din alte judeţe, pe aceleaşi distanţe * situaţia anormală este demonstrată de statistica aferentă lunii martie, dată publicităţii de Ministerul Educaţiei, din care reiese că o firmă din Brăila cere chiar şi 518 lei, preţul unui abonament pe o distanţă de până în 50 km * ca o comparaţie, în judeţul Dolj, pe aceeaşi distanţă abonamentul nu ajunge nici la 50 de lei
* reprezentanţii societăţii brăilene spun că de vină sunt drumurile pline de gropi, care le strică maşinile * autorităţile locale se gândesc să promoveze la nivel central impunerea procedurii licitaţiei pentru transportul elevilor * Ministerul Educaţiei, în schimb, doreşte să mai cumpere câteva sute de microbuze şcolare
Situaţie scandaloasă în ce priveşte organizarea transportului elevilor către şcolile şi liceele din judeţ. Brăila ocupă un loc fruntaş la nivel naţional când vine vorba de costul transportului pentru şcolari. Şi nu oricum, ci cu diferenţe chiar şi de 10 ori raportat la costurile cu transportul din alte judeţe. De exemplu, din datele statistice ale Ministerului Educaţiei, aferente lunii martie anul curent, reiese că la noi există o firmă care cere un abonament lunar de 518 lei pentru o rută de 50 km, faţă de doar 42 de lei cât cere un transportator în judeţul Dolj, de exemplu, pentru acelaşi parcurs. Şi ţineţi cont că rutele sunt între localităţi din zona de câmpie. Prin comparaţie, pe un traseu tot de 50 de kilometri în zonă de deal, aşa cum este cazul judeţului Mureş, media unui abonament este de circa 150 - 160 lei. De unde provin aceste diferenţe enorme? Din faptul că achiziţia acestui serviciu este nereglementată şi s-a ajuns la situaţii în care unii transportatori şi-au stabilit preţurile dup