Cea mai importantă probă din cazul tragicului accident de autocar din Muntenegru se află, în prezent, în posesia procurorilor muntenegreni. Datele stocate în memoria tahografului digital al autocarului, echivalentul cutiei negre de la avioane, sunt analizate de către anchetatori, urmând ca informațiile privind cauzele accidentului, precum și cele referitoare la identitatea șoferului care conducea la momentul respectiv, să fie transmise, cât de curând, autorităților juridice din România. Sursa: vijesti.me
În ultimele două zile, mass-media din Muntenegru și cea din România au prezentat mai multe variante, uneori chiar contradictorii, despre identitatea șoferului care se afla la volanul autocarului Gregory Tour, precum și despre cauzele care au dus la producerea accidentului.
Astfel, în timp ce unii pasageri au declarat că la volan se afla șoferul George Ciobanu (angajat și la Poliția Capitalei), surse judiciare din Muntenegru, citate de presa locală, susțin că există și declarații potrivit cărora la volan s-ar fi aflat celălat șofer, Dan Mărgărit. Această a doua variantă este susținută și de surse din cadrul Parchetului General, potrivit cărora în dosarul penal ar fi trecut ca făptuitor Dan Mărgărit.
Neconcordanțe apar și în ceea ce privește motivul producerii accidentului. Ambasadorul României la Podgorița a declarat că șoferul ar fi evitat un grup de copii, în timp ce o parte dintre pasageri le-au declarat polițiștilor muntenegreni că autocarul rula cu viteză prea mare și șoferul a pierdut controlul în timp ce vroia să depășească înainte de viaduct.
Iar ultima variantă, vehiculată ieri în presa din Muntenegru, susține că, la ieșirea din tunel, șoferul ar fi fost orbit de lumina puternică și ar fi pierdut controlul asupra autocarului, pe fondul carosabilului umed.
De ce este atât de important tahograful autocarului
În acest context, datel