Mixul de chiriasi din centrele comerciale din Romania se va schimba semnificativ in urmatorii ani, zona de entertainment, mai putin influentata de era internetului, comparativ cu magazinele de fashion, de exemplu, urmand sa aiba mult mai multa "greutate" in mentinerea traficului centrelor comerciale", a aratat Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO).
Argo este unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.
Conform concluziilor unui studiu realizat de ARGO, chiriasii din zona de food si entertainment (restaurante, fast-food-uri, cafenele, jocuri indoor etc), mai putin afectati de "epoca online", isi vor continua extinderea in anii viitori in centrele comerciale din Romania, atat ca numar, cat si ca suprafete, piata locala pe acest segment fiind oricum inca subdezvoltata fata de potential. De asemenea, cinematografele se vor inmulti in anii urmatori, iar amenajarea acestora va impune recalibrarea unor zone pentru a crea spatii suficient de largi pentru a oferi o experienta unica de petrecere a timpului liber. Astfel, se va compensa regresul altor categorii de retaileri, care nu vor reusi sa se adapteze erei comertului pe internet.
Zonele special amenajate pentru copii s-ar putea extinde semnificativ, la randul lor, in centrele comerciale, conform studiului Argo.
“Copiii din Romania au inca la dispozitie extrem de putine variante de distractie specifica, asa incat, in afara teatrelor pentru cei mici si a parcurilor (nici acestea prea multe), nu raman multe optiuni; mai mult, daca vorbim de spatiile indoor, atunci optiunile devin foarte reduse. Aici exista deci un potential de business, stimulat o data in plus de faptul ca din ce in ce mai multi parinti sunt de parere ca internetul este util pentru toata lumea, dar viata reala si socializarea au rostul lor pen