După ce a părăsit şantierul Autostrăzii Transilvania (415 km), compania americană Bechtel şi-a mutat utilajele în alte zone în care a obţinut alte contracte importante.
În Kosovo, consorţiul format din Bechtel şi compania turcă Enka - acelaşi căruia Guvernul Năstase i-a încredinţat direct, în decembrie 2003, contractul pentru Braşov-Borş, reziliat însă recent - a câştigat un contract cel puţin la fel de controversat ca şi cel parafat cu statul român.
Autostrada din Kosovo, care este de fapt continuarea "autostrăzii patriotice" din Albania, denumită aici Ruta 7, va avea o lungime de 102 kilometri şi se va extinde de la Morine, la graniţa de sud-vest cu Albania, până la nord de capitala kosovară, Pristina. Autostrada ar urma să fie gata până la sfârşitul anului 2013.
Foto Autostrada construită de Bechtel în Kosovo
După ce porţiunea din Kosovo a proiectului va fi gata, autostrada va lega porturile de la Marea Adriatică de Coridorul X pan-european în Serbia, via Pristina.
Construcţia porţiunii din Kosovo a "autostrăzii patriotice", care are patru benzi, a început în aprilie 2010, cu segmentul Vermice-Pristina. Autostrada va reduce timpul de parcurs între Pristina şi Tirana la trei ore, faţă de 7 ore.
În noiembrie 2011, Bechtel şi Enka au anunţat finalizarea a 61 km din cei 102 km ai Autostrăzii Kosovo, de la Morine la Gjurgjice, în nordul Kosovo, cu 7 luni înainte de termenul programat, potrivit informaţiilor de pe site-ul Bechtel.
“Angajamentul echipei pentru a ajuta Kosovo la construirea economiei sale este evidenţiat de faptul că 70% din forţa de muncă din cadrul proiectului a fost reprezentată de locuitori din Kosovo, la proiect lucrând aproximativ 80 de antreprenori şi sute de furnizori locali”, se arată pe site-ul Bechtel.
Comunicatul Bechtel, pe 30 mai, data la care România anunţa rezilierea contrac