Mandatul ministrului liberal Relu Fenechiu a fost presărat de atribuiri dubioase de contracte pentru lucrări de infrastructură. Multe dintre acestea au finanţare europeană Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Fonduri europene de sute de milioane de euro ar putea fi ratate din cauza managementului defectuos al lui Relu Fenechiu. Cel mai bănos şi contestat contract vizează realizarea lucrărilor de infrastructură feroviară a tronsonului Vinţu de Jos- Simeria. Acesta a fost punctul de discordie al ministerului cu managementul privat al CFR SA, care a refuzat să semneze atribuirea contractului. Oamenii aduşi de Fenechiu la CFR SA, în locul managerilor privaţi, au semnat însă imediat. Câştigător a fost consorţiul format din FCC şi Alpine, a căror ofertă fusese declarată inacceptabilă în instanţă. În prezent, lucrările sunt blocate.
În joc sunt peste 300 de milioane de euro, fonduri europene, pe care România le pierde, dacă nu le accesează până în decembrie.
Bani pentru cumetrii
O categorie aparte o constituie contractele pe care instituţiile din subordinea ministrului liberal le-au atribuit firmelor sale „de casă”.
Recent a fost semnat contractul de proiectare şi construcţie al unei piste a aeroportului din Iaşi. Câştigătorul a fost un consorţiu din care face parte compania Vega ’93, apropiată ministrului Transporturilor.
Alături de Vega 93 şi Fene Grup, firmă în care acţionar este chiar ministrul transporturilor, a obţinut o suplimentare de contract şi fonduri (662.000 lei) pentru construirea unui centru de afaceri în Iaşi, oraşul de baştină al ministrului. Proiectul este finanţat din fonduri UE.
Afacerea pavilionul
Cu girul lui Fenechiu s-a parafat şi posibilitatea de închiriere a pavilionului românesc. Un contract cu o firmă germană dă acesteia dreptul de a înregistra nave străine sub pavilion românesc. O parte din foştii conducători ai Au