Criza financiara care a afectat intreaga Europa, inclusiv Romania, pare ca nu o sa se termine prea curand. Asta ii face si pe investitorii straini sa fie mai reticenti. Dar cum am putea atrage noi investitori? Cu povestile frumoase, de succes, ale unor companii din piata.
"Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana! Fii profesionist, ce dracu!" - ii striga Gheorghe Dinica lui Mircea Diaconu in filmul Filantropica. Desigur, o investitie nu inseamna pomana. Dar tot in bani se masoara, si atunci cand vrei sa obtii bani, conteaza enorm modul cum ii ceri.
Este si parerea specialistilor in consultanta financiara.
„Ca sa mai gasesti un investitor aici trebuie sa vinzi o poveste. Avand in vedere ca investitorul vine din strainatate, nu stie nimic despre Romania, atunci il poti 'pacali' cu niste povesti frumoase”, a spus pentru DailyBusiness.ro Kevin von Gamm, chief sales officer in cadrul companiei de consultanta Capgemini Romania.
El a dat ca exemplu un om de afaceri bulgar, care a vazut ca multi romani merg in tara lui si cheltuiesc multi bani pentru concedii si a spus „oau, ce tara frumoasa”, dorind sa-si inceapa o afacere in Romania pentru ca „oamenii castiga bine si au bani”. „Dar el nu stie ca un concediu este foarte, foarte sus in prioritatile romanilor care vor sa calatoreasca”, a adaugat Kevin von Gamm.
In ceea ce priveste povestile de succes din Romania, Renault-Dacia este un exemplu bun. In aceasta categorie, Kevin von Gamm a amintit de Romstal, Dedeman, Bitdefender si altii.
Potrivit acestuia, o posibilitate de a atrage investitori straini exista in industria de petrol si gaze, in conditiile in care in Romania s-a dat liber la prospectiuni pentru gaze de sist si deja sunt firme mari interesate. Spre exemplu, Exxon vine sa faca prospectiuni, au concesionat teren. Reprezentantul Capgem