Chiar dacă este în esenţă un Renault Kangoo deghizat, Citan îşi poate găsi fără probleme locul în orice flotă de Mercedesuri.
Mercedes-Benz este un constructor celebru atât pentru gama de autoturisme premium, cât şi pentru cea de vehicule utilitare, care acoperă cele mai diverse nevoi, de la autobuze la camioane tot-teren. Totuşi, în zona de utilitare compacte (sau “urbane”, dacă vreţi), Mercedes nu avea până de curând nicio ofertă, deşi segmentul a luat avânt, încurajat de francezii de la PSA şi Renault, încă de la mijlocul anilor ’90.
O soluţie la îndemână, pusă în practică în urma semnării unui parteneriat cu Renault, a fost “convertirea” unui Kangoo în modelul testat de noi în această săptămână, Citan.
Cu ce scop?
Este posibil ca unii dintre dumneavoastră să se întrebe care e scopul unei astfel de decizii, având în vedere că Renault Kangoo este la îndemână şi costă mai puţin decât Citan? Ei bine, acesta din urmă este destinat în special clienţilor mari care deţin deja o flotă de automobile Mercedes-Benz şi au şi contracte de mentenanţă cu producătorul german, caz în care achiziţionarea unor modele aparţinând altei mărci ar aduce complicaţii inutile. În plus, chiar dacă utilizează aceleaşi componente ca şi Kangoo (motorizări, transmisii, direcţie sau suspensii), nu ar fi greşit să spunem că Citan se conduce diferit. Astfel, pentru a nu-i surprinde neplăcut pe clienţii obişnuiţi cu Mercedes, majoritatea comenzilor uzuale au fost transformate după specificul german, cum ar fi cele pentru blocul de lumini sau ştergătoare, grupate toate în partea stângă a coloanei de direcţie.
Utilitate
Chiar şi în versiunea combi (există şi caroserii mai mari), Citan este foarte spaţios. În spate, şezutul banchetei, aproape plat, poate găzdui trei adulţi inclusiv la drum lung. Singura problemă este că