Consiliul Național al Audiovizualului a decis interzicerea a patru spoturi TV și somarea mai multor televiziuni care au difuzat trei dintre aceste reclame. Cele patru clipuri publicitare nu mai sunt difuzate la TV.
„RAC trimite punctul de vedere după ce campania s-a închis. Trebuie să refacem protocolul cu ei și să le spunem clar că trebuie să ne răspundă în 15 zile”, a spus Laura Georgescu, președintele CNA, în timpul ședinței.
Este vorba despre un spot al fundației Mereu Aproape, o reclamă la Aqua Carpatica, una la Calgon și o alta la SuperBet.
Prima TV, Pro TV și Kanal D au fost somate doar pentru difuzarea spotului Aqua Carpatica, România TV și B1 TV pentru Aqua Carpatica și SuperBet, Antena 3 pentru Aqua Carpatica și Fundația Mereu Aproape, iar Antena 1 și Antena 2 doar pentru fundația Mereu Aproape.
În cazul Aqua Carpatica, CNA a considerat că spotul nu respectă principiul informării corecte. În plus Consiliul Român al Publicității (RAC), organism cu rol consultativ, a considerat că este încălcat Codul de practici în Publicitate întrucât nu poate fi susținută afirmația „cea mai bună apă minerală carbogazoasă din lume”.
Aqua Carpatica nu este la prima abatere. CNA a mai interzis două spoturi la apa minerală, chiar anul trecut, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Motivul interzicerii a fost exact aceeași afirmație ca și de data aceasta „cea mai pură apă carbogazoasă din lume”.
Reprezentantul RAC a mai precizat că s-a solicitat de la producător „să aducă dovezile care ar fi putut să susțină aceste afirmații făcute în campania publicitară”. Însă dovezile nu au fost convingătoare.
Probleme a avut și reclama Calgon 2 în 1, în cazul căruia afirmațiile făcute în spot nu au putu fi demonstrate de către producător.
Și spotul din campania socială a fundației Mereu Aproape a fost cu probleme. În clip, este prezen