Mazda a lansat noua Mazda3 hatchback. Londra, Istanbul şi Sankt Petersburg au fost alese (împreună cu New York şi Melbourne) pentru caracterul lor plin de viaţă şi stil, care oglindeşte caracteristicile noii compacte cu cinci uşi. Cel mai bine vândut model Mazda devine cel de-al treilea membru al unei noi generaţii de automobile, care prezintă linia de design "Kodo - sufletul mişcării" şi o gamă completă de tehnologii SKYACTIV care sfidează convenţionalul. Noua Mazda3 se alătură astfel modelelor premiate Mazda CX-5, lansat în 2012, şi Mazda6.
Reprezentând motoare, transmisii, caroserii şi şasiuri uşoare, tehnologia SKYACTIV a fost dezvoltată de Mazda de la zero pentru a constitui baza vehiculelor ultraeficiente. A ajutat de asemenea Mazda să revină din punct de vedere al businessului: îmbunătăţirile aduse prin inovaţia SKYACTIV au crescut considerabil eficienţa proceselor de producţie şi de dezvoltare.
"Totul este incitant la noua Mazda3, de la felul cum arată şi cum se simte până la performanţele dinamice, feedback-ul rapid, fiabilitatea şi costurile de operare", declară Jeff Guyton, preşedinte şi CEO Mazda Motor Europe. "Deja avem aşteptări mari în ceea ce priveşte succesul vânzărilor acestui model, dar cred că s-ar putea să ne surprindă chiar şi pe noi".
Noua compactă, care reprezintă aproximativ o treime din vânzările Mazda la nivel internaţional, este un element vital al planurilor companiei. Deja Mazda se gândeşte că va ridica din nou ştacheta pentru acest segment-cheie de autoturisme după ce modelul a totalizat, de la lansarea din 2003 până în prezent, peste 130 de premii. Pe lângă designul KODO, noua Mazda3 prezintă un interior complet refăcut pentru un confort maxim şi o ergonomie optimă. Compania oferă chiar şi un concept de conectivitate ataşat vehiculului pentru noul model. Acesta integrează printre altele AhaTM radio, fiind unul dint