Profesorii și elevii participanți la proba de matematică din cadrul Evaluării naționale au considerat subiectele ca fiind banale. Rezultatele se vor afișa sâmbătă, 29 iunie.
Absolvenții de gimnaziu au ieșit fericiți de la proba de matematică a Evaluării naționale. Practic, elevii au avut de rezolvat câteva calcule simple, de aplicat formule de bază, singurul subiect ceva mai dificil, în sensul că necesita o contribuție din partea elevului, mai mult decât o înmulțire sau o împărțire, fiind ultimul subpunct de la cea de-a doua problemă de geometrie, la care elevii trebuiau să facă o scurtă demonstrație pentru a ajunge la rezultat.
Profesorii sunt de părere că mai mult de trei sferturi dintre elevi ar trebui să ia, în acest an, nu doar note de trecere, ci chiar note mari.
“Subiectele au fost foarte accesibile, cele mai multe cerințe se puteau rezolva prin rutină, folosind tabla înmulțirii și împărțirii și înlocuind cifrele în formule banale. Singurul punct care solicita o contribuție din partea elevului a fost ultima problemă de geometrie, dar nu a fost dificil. Obținerea măcar a notei 5 nu ar trebui să fie o problemă pentru elevii care au participat”, a spus profesorul de matematică Gheorghe Lazăr, de la Școala “Mihai Eminescu”.
Proba scrisă de matematică a avut trei subiecte, fiecare cu mai multe cerințe. La primul subiect, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul operațiilor 4×4:10, cât este numărul “a” dacă a/6 egal 5/2, precum și perimetrul unui pătrat și volumul unui cub cu laturi date. La același subiect, li s-a cerut să interpreteze datele dintr-un tabel cu notele unui examen. Subiectul II a avut ca primă cerință desenarea unei piramide triunghiulare regulate, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică: “Ana și Bogdan au împreună șapte mere, Ana și Călin au împreună opt mere. Câte mere are Ana