Cargobotul de tip Triple E va fi cel mai mare vas de operare din lume
Maersk, compania daneză ce deţine titlul de cea mai mare companie de transport naval, a comandat 20 de astfel de nave la un cost de 190 mil. dolari fiecare
Gigantul vas de transport maritim va ieşi pentru prima dată din port pe 2 iulie 2013
Când primul vas de tip Triple E va ieşi din portul din Okpo, Coreea de Sud, unde Daewoo şi Marine Engineering au lucrat la construirea acestuia, o nouă eră interesantă a transportului maritim de containere va începe.
Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lăţime, având o înălţime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje şi construit din destul oţel pentru a construi opt turnuri Eiffel, nava-gigant va deveni cel mai mare vas de operare pe ocean - deşi prima călătorie oficială va fi realizată abia pe 15 iulie.
Vasul de transport va avea o capacitate de peste 18.000 de containere, oferind suficient spaţiu pentru a transporta 111 milioane de perechi de adidaşi şi care ar umple complet Times Square, din New York. Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km spre cer. Puntea inferioară are mărimea unui teren de fotbal, a unui teren de baschet şi unui patinoar de hochei, adunate la un loc. Mai mult, acest cargobot va reduce cu 20%-30% costul transportului unui container din Asia în Europa faţă de celelalte vase ce transportă cargo pe această rută.
Aşa cum era de aşteptat, viteza nu reprezintă punctul forte. Vaporul este optimizat să navigheze cu viteză mică, pentru un consum mai mic de combustibil, iar ruta Shanghai-Olanda o va parcurge în 23 de zile.
Pentru a documenta modul în care este realizat cel mai mare vas din istorie, danezii de la Maersk au permis televiziunii Discovery să filmeze un documentar.
Pentru Maersk, firma daneză de transport maritim, care a comandat 20