Cu elemente de design împrumutate de la Mazda6, noul model Mazda3 revine în actualitate. Cea mai nouă generaţie a compactei cu cinic uşi a fost prezentată în evenimente simultane pe tot globul.
Sute de jurnaliști din întreaga lume au participat la lansarea care au avut loc simultan în cinci locații care includ trei orașe europene. Conform oficialilor Mazda, Londra, Istanbul și Sankt Petersburg au fost alese - împreună cu New York și Melbourne - pentru caracterul lor plin de viață și stil, care oglindește caracteristicile noii compacte cu cinci uși. Cel mai bine vândut model Mazda devine cel de-al treilea membru al unei noi generații de automobile, care prezintă linia de design „Kodo – sufletul mișcării” și o gamă completă de tehnologii SKYACTIV care. Noua Mazda3 se alătură astfel modelelor Mazda CX-5, lansat în 2012, și Mazda6.
“Totul este incitant la noua Mazda3, de la felul cum arată și cum se simte până la
performanțele dinamice, răspunsul rapid la comenzi, fiabilitatea și costurile de operare”, a declarat Jeff Guyton, președinte și CEO al Mazda Motor Europe. “Deja avem așteptări mari în ceea ce privește succesul vânzărilor acestui model, dar cred că s-ar putea să ne surprindă chiar și pe noi”, a adăugat acesta.
Noua compactă, care reprezintă aproximativ o treime din vânzările Mazda la nivel internațional, este un element vital al planurilor companiei. Deja Mazda se gândește că va ridica din nou ștacheta pentru acest segment cheie de autoturisme după ce modelul a adunat, de la lansarea din 2003 până în prezent, peste 130 de premii. Pe lângă design-ul KODO, noua Mazda3 prezintă un interior complet refăcut pentru un confort maxim și o ergonomie optimă. Inginerii niponi au decis să amplaseze pe noul vehicul și un concept de conectivitate, Mazda3 devenind unul dintre primele modele de clasă C care permit conectivitatea online a pasagerilor