BRD-Groupe Societe Generale, a doua banca de pe piata locala in fucntie de active, a lansat joi un nou serviciu prin care clientii care achita cumparaturile cu cardul la POS sau online pot transfera automat o suma de bani catre contul de economii. Acest serviciu va ajuta si banca sa isi majoreze soldul depozitelor atrase de la clienti.
Practic, la fiecare plata cu cardul (in tara sau in strainatate), din contul de debit al clientului se transfera o suma stabilita de el (fixa sau procent din cumparaturi) in contul de economii, a explicat Elena Oprea, director executiv delegat marketing & management produse BRD.
Astfel, o suma este trecuta automat in contul de economii ales, in functie de optiunea clientului (care poate fi schimaba pe parcursul contractului): Rotunjirea sumei platite cu cardul pana la prima valoare intreagaRotunjirea sumei platite cu cardul pana la prima suma multiplu de 10Procent din suma platita: 1/5/10/15/20%Suma fixa, indiferent de suma cheltuita: 1/5/10/20/50 lei sau 1/2/5/10/15 euro sau dolariElena Oprea a precizat ca banca estimeaza ca circa 30.000 – 50.000 dintre clientii BRD isi vor activa aceasta optiune in primul an de la lansare.
Ea recunoaste ca serviciul tinteste in principal clientilor persoane fizice existenti ai bancii, insa nu exclude si atragerea de noi clienti.
Conform acesteia, accesul la serviciu presupune detinerea unui card de debit atasat unui cont curent si a unui cont de economii. Serviciul este gratuit, iar transferurile intre contul curent al clientului si contul de economii nu sunt purtatoare de comisioane. Sumele economisite sunt remunerate cu dobanzile standard valabile pentru conturile de economii, in functie de tipul si moneda acestora.
"In ultima perioada am observat o crestere destul de mare a platilor cu cardul, in timp ce economiile au avansat si in criza,