Primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea CFR Marfă, ca ea să nu mai fie o gaură neagră a economiei româneşti, a declarat, joi, directorul general al GFR, Sorin Chinde, într-o dezbatere pe teme de logistică şi transport, potrivit Agerpres.
Decizia GFR de a participa la procesul de privatizare a CFR Marfă a fost impusă de faptul că, fără un operator regional puternic, România nu va reuşi să se dezvolte, a arătat Chinde, care consideră că, în România, lucrurile sunt departe de a se întâmpla aşa cum recomandă Uniunea Europeană în domeniul investiţiilor, dar, în opinia lui, „sunt semne că lucrurile merg în direcţia bună".
„Nu putem dezvolta nimic fără o infrastructură şi fără operatori feroviari şi logistici puternici. În aceste condiţii, considerăm că, după perioada de restructurare a CFR Marfă şi de eficientizare - pentru că primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea acestei companii, ca ea să nu mai fie o gaură neagră a economiei româneşti, aşa cum este numită în prezent -, să putem integra această companie şi, împreună cu GFR, cu companiile noastre din Ungaria şi Bulgaria, împreună cu casele noastre de expediţie pe care le avem în Moldova, Ucraina, Germania, Austria, Muntenegru, Serbia, să fim un jucător puternic în partea aceasta a Europei şi să avem un cuvânt de spus pe piaţa de transporturi, în concurenţa deloc de neglijat pe care o avem din partea celorlalţi operatori feroviari din Vest”, a explicaz directorul general al GFR.
Acesta a mai subliniat faptul că Uniunea Europeană priveşte transportul feroviar ca fiind un mod de transport important şi consideră că GFR are suficiente argumente pentru a deveni un jucător puternic în partea de est a Europei.
„Suntem o prezenţă destul de puternică în economia românească. GFR a plătit în ultimii cinci ani peste 200 de milioane de euro contribuţ