Ieri a fost prezentat noul tip de tramvai ce va fi pus la dispoziţia publicului călător ieşean. Este vorba de un prototip care a fost modernizat la uzinele Remar din Paşcani.
Acest tramvai, intitulat GT4M, reprezintă un vagon de tip GT4, fabricat în 1962, ce a trecut printr-un amplu proces de modernizare, ce a durat aproximativ doi ani. Practic, ce a rămas din vagonul iniţial este şasiul, restul fiind înlocuite cu echipamente noi, de ultimă generaţie.
„Tot ce înseamnă echipamentul de tracţiue a fost modificat. Este vorba de motoarele de curent alternativ, acele motoare asincrone, care sunt comandate de două invertoare, deci avem comandă pe fiecare boghiu şi pe fiecare motor. Invertoarele au posibilitatea recuperării energiei, ca o reducere a consumului de până la 25%. Motoarele au fost făcute la firma Electroputere Craiova“, a declarat Maricel Ghercă, directorul general RATP.
Acesta a mai precizat că sistemul de tracţiune şi cel de frînare sunt de provenienţă germană, iar bordul a fost construit de proiectanţii din Iaşi. Prototipul are prevăzute 27 de locuri pe scaune şi 140 în picioare. Viteza de deplasare poate să atingă 100 de kilometri la oră. Vehiculul este dotat cu aer condiţionat şi răspunde tuturor cerinţelor europene.
Ideea de a construi un astfel de prototip a fost inspirată de la firmele de transport în comun din ţările Uniunii Europene, care au prins finanţare europeană pentru modernizarea parcului auto. Tramvaiul GT4M reprezintă un experiment, ce va duce la atragerea de fonduri UE pentru ca acest lucru să se realizeze şi la Iaşi. Conducerea RATP susţine că la noi cel puţin 100 de tramvaie ar trebui să treacă prin acest proces pentru a face faţă cererii. Reprezentanţii constructorului au precizat că pot moderniza 100 de unităţi în maxim 24 de luni.
În pararele, la Iaşi, trebuie reabilitată şi infrastructura. Momentan, tramvai