Presa din Muntenegru relatează că anchetatorii au stabilit că autocarul român care a căzut în prăpastie se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, de două ori mai mult decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf. Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră. Viteza exactă va fi cunoscută însă după analiza detaliată a experţilor.
"Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum", a declarat o sursă din cadrul poliţiei, potrivit cotidianului Vijesti.
Tahograful autocarului căzut în prăpastie fost demontat de pe caroseria vehiculului zilele trecute. În tragicul accident petrecut duminica trecută au murit 18 români, iar alţi 29 au fost răniţi. O anchetă în acest caz desfăşoară atât autorităţile muntenegrene, cât şi Parchetul General din România. Până acum nu a fost făcută însă nicio comunicare oficială despre posibilele cauze ale accidentului.
"La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea şoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conţinute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare", a declarat procurorul Vojislav Grujic.
Procurorul care se ocupă de anchetă a spus că aşteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.
"Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare", a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.
Zilele trecute, echipe ale poliţiei, specialişti şi procurori au emis şi ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive şi a carosabilului alunecos.
Presa din Muntenegru relatează că anchetatorii au stabilit că autocarul român