Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri idemnizaţi sau neindemnizaţi, dar şi angajatorii care vor să ajungă la diferite departamente sau birouri ale Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj vor putea face acest lucru numai în baza unui bon de ordine.
Graţie unui proiect cofinanţat din Fondul Social European, la intrarea în instituţie, a fost instalat un sistem electronic de aranajare ordonată a clienţilor, sistem numit SEDO. Acesta vizează îmbunătăţirea funcţionării serviciului public de ocupare, iar persoanele care doresc să ajungă la anumite departamente sau birouri, ca de exemplu pentru viză de şomaj, pentru informare şi consiliere, pentru cursuri de reconversie profesională sau pentru alte servicii, vor trebui să scoată de la aparatul instituţiei un bon de ordine în funcţie numărul biroului la care vor să ajungă. Concret, acest sistem permite beneficiarulului sã colecteze biletul cu numãrul de ordine din aparatul special montat la intrarea în agenþia localã sau punctul de lucru al AJOFM. Sistemul este flexibil ºi permite alocarea numerelor de ordine la toate ghiºeele şi birourile ce intrã în relaþii cu beneficiarii din interiorul aceleaºi clãdiri.
Sistemul electronic de dirijare şi ordonare are ca rol prevenirea confuziei beneficiarului, ajutând orientarea acestuia în functie de serviciul solicitat. Cu ajutorul acestui sistem se micşorează timpii de aşteptare, se asigură distribuirea automată în mod egal a persoanelor, menţinându-se astfel o atmosferă detensionată în spaţiile de aşteptare, tratând beneficiarii SPO cu respect.
Astfel de aparate se găsesc la agenţiile din Zalău, Jibou, Şimleu Silvaniei şi Cehu Silvaniei. La intrarea în toate cele patru agenţii locale o persoană va arăta celor în cauză cum să utilizeaze aparatul SEDO.
comments
Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, şo