Evaluarea Naţională, încheiată ieri cu proba de la Matematică, a fost un examen relativ uşor. Cu toate acestea, profesorii susţin că baremul de corectare ar conţine o eroare şi, ca atare, copiii ar putea fi depunctaţi pe nedrept.
Problema care ar putea face departajarea elevilor de 10 faţă de restul este punctul C de la exerciţiul al doilea, Subiectul III, însă un exerciţiu simplu de la un alt subiect, ”Câte mere are Ana”, ar putea să-i depuncteze cu 30 de sutimi, din cauza unei erori strecurate în baremul publicat de Ministerul Educaţiei, atrag atenţia profesorii, citaţi de adevarul.ro.
Câte mere are Ana? Concret, la punctul 3 de la Subiectul al doilea, unde li se dă elevilor următoarea problemă „Ana şi Bogdan au împreună 7 mere, iar Ana şi Călin au împreună 8 mere. Determinaţi câte mere are Ana, ştiind că, împreună, cei trei copii au 12 mere“, baremul de corectare acordă trei puncte pentru menţionarea numărului de mere pe care le are Călin şi cu două puncte răspunsul la întrebarea ”Câte mere are Ana?”, deşi în cerinţă nu li s-a cerut elevilor să determine câte mere are Călin, scrie adevărul.ro.
"Este greşit baremul", a spus profesorul Adrian Manu de la Colegiul Naţional „Grigore Moisil“ din Capitală, pentru sursa citată. Evaluarea Naţională, încheiată ieri cu proba de la Matematică, a fost un examen relativ uşor. Cu toate acestea, profesorii susţin că baremul de corectare ar conţine o eroare şi, ca atare, copiii ar putea fi depunctaţi pe nedrept.
Problema care ar putea face departajarea elevilor de 10 faţă de restul este punctul C de la exerciţiul al doilea, Subiectul III, însă un exerciţiu simplu de la un alt subiect, ”Câte mere are Ana”, ar putea să-i depuncteze cu 30 de sutimi, din cauza unei erori strecurate în baremul publicat de Ministerul Educaţiei, atrag atenţia profesorii, citaţi de adevarul