Anchetatorii au stabilit că autocarul român se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, respectiv de două ori mai mult decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, relatează cotidianul Vijesti.
“Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum”, potrivit poliţiei, transmite Mediafax. Vijesti a constatat că rezultatele preliminare au arătat că, înainte de a se prăbuşi în canion, autocarul se deplasa cu 80 de kilometri pe oră, dar viteza exactă va fi cunoscută după analiza detaliată a experţilor.
“Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum”, a declarat o sursă din cadrul poliţiei.
Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră.
“La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea şoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conţinute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare”, a declarat procurorul Vojislav Grujic.
Procurorul care se ocupă de anchetă a declarat că aşteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.
“Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare”, a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.
La câteva ore după tragedie, în timpul investigaţiei, echipe ale poliţiei, specialişti şi procurori au emis ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive şi a carosabilului alunecos.
Aceeaşi concluzie ar reieşi şi din analiza urmelor lăsate de pneuri. Este posibil ca, tot