In conditiile in care rata somajului in randul persoanelor tinere a crescut ingrijorator in Europa, Nestle lanseaza un program prin intermediul caruia va sprijini cel putin 20.000 de tineri din Europa cu varste de pana la 30 de ani sa isi gaseasca un loc de munca in urmatorii trei ani.
Peste 26 de milioane de persoane sunt in cautarea unui loc de munca in Europa, dintre 5,6 milioane au mai putin de 25 de ani. Situatia este alarmanta in tari precum Grecia si Spania, unde peste 50% dintre tineri sunt in somaj.
Astfel, liderii europeni au cazut de acord, in cursul noptii de joi spre vineri, sa accelereze deblocarea a 6 miliarde de euro pentru lupta impotriva somajului in randul tinerilor si sa majoreze la opt miliarde de euro suma consacrata acestui plan.
Initiativa “Nestle in Europa”,care isi propune sa asigure noi locuri de munca pentru tineri, va crea mii de pozitii pentru incepatori si stagiari pana in 2016. In cadrul acestui program, Nestle isi va incuraja furnizorii din Europa sa asigure locuri de munca si stagii de practica pentru tinerii aflati la inceputul carierei.
Promovarea tinerilor
“Autoritatile nu pot rezolva singure problema somajului in randul tinerilor in Europa, companiile avand de asemenea un rol important de jucat”, a declarat Laurent Freixe, vicepresedinte executiv si director regional pentru Europa in cadrul Nestle.
In pofida conditiilor economice dificile, Nestlecontinua sa creasca si sa investeasca in Europa. Printre investitiile recente se numara o noua fabrica Nescafe Dolce Gustoin orasul german Schwerin (220 mil. euro), extinderea fabricii Davigela diviziei Nestle Professional din Noyal-Pontivy, Franta (49 mil. CHF), si instalarea unor noi linii de productie in fabrica Nescafe Dolce Gusto din Girona, Spania (44 mil. euro), pentru dublarea capacitatii de productie a capsul