* Navele de pe uscat şi un contract pentru service-ul auto au fost principalele teme ale controlului
Achiziţiile şi finanţarea Serviciului de Ambulanţă Tulcea au fost verificate săptămâna trecută de o echipă de control de la Ministerul Sănătăţii urmare a unor sesizări ale sindicatului cu privire la faptul că din cele cinci şalupe, pentru care s-au primit bani pentru reparaţii, în continuare doar două sunt la apă şi trei pe uscat.
„Nu e pe zona tehnică, mai ales se referă la achiziţii, la finanţare. Iar după cum ştiţi, atunci când a fost sesizarea sindicatului şi am primit-o noi la DSP şi chiar Ministerul Sănătăţii, am făcut un raport, numai că pe partea tehnică nu am specialişti care să se pronunţe dacă piesa aceea s-a înlocuit sau s-a pus. Lucrurile acestea ne depăşesc! Dar, într-adevăr, dacă Ministerul Sănătăţii a alocat nişte bani, în 2010, pentru reparaţii şalupe, cinci şalupe, atunci aceste cinci şalupe trebuie să fie funcţionale. Ştiu că două sunt la apă şi trei sunt pe uscat”, a declarat doctor Laura Militaru, director al Direcţiei de Sănătate Publică Tulcea.
Legat de faptul că nu sunt la apă decât trei din cele nouă nave ale Ambulanţei Tulcea, managerul Petruş Bălănică de la Serviciul de Ambulanţă Tulcea ne-a declarat: „Toate navele sunt în stare de funcţionare şi de acest lucru s-au convins şi reprezentanţii echipei de control. Faptul că nu sunt la apă ţine şi de organizarea noastră internă. Am opt oameni pentru ambulanţele navale, câte doi pe schimb de 12 ore. Solicitările din deltă nu sunt atât de frecvente încât să fie necesare mai mult de trei nave la apă, iar dacă una se strică, altele sunt pe uscat, lângă ele şi oricare îi poate lua oricând locul. Nu măresc schema de personal pe sectorul naval că nu e cazul”, a declarat Petruş Bălănică, directorul Serviciului Judeţean de Ambulaţă Tulcea.
O altă „temă” sesizată de la Tulcea pent