• Cel mai scump tramvai care a circulat vreodata in Iasi a fost lansat ieri in fata Palatului Culturii, in prezenta a numeroase oficialitati
In sfarsit! Iesenii se pot bucura de primul mijloc de transport public cu aer conditionat. Dupa aproape un an si jumatate de asteptare, tramvaiul GT4 M, care a fost modernizat in proportie de suta la suta in uzinele Electroputere VFU Pascani (fosta Remar), a fost lansat oficial in fata Palatului Culturii.
Pe langa aerul conditionat, sistemul de incalzire, geamurile termopan, sistemul automat de ghidaj, cel de camere video sau modul silentios de functionare, unul dintre cele mai mari avantaje ale lui "GT4 M" este consumul redus de energie.
"Exista posibilitatea reducerii consumului de energie pana la 25 la suta, insa o parte din aceasta economie se duce pe aerul conditionat. Chiar si asa, aproximativ 15 la suta din energie va fi economisita. Pantograful este electric, nu mai exista acea franghie la vatman, care are conditii foarte bune, totul fiind automatizat in cabina lui. Pot sa va spun ca este un tramvai care se preteaza la noile conditii", a spus Maricel Gherca, director RATP Iasi.
Investitia in vagonul vechi de 40 de ani a fost suportata de Electroputere VFU Pascani, membra a grupului Grampet, si a totalizat aproximativ 600 mii euro. "In acest fel se poate realiza un transport public civilizat cu aer conditionat, frane sigure, modern si mult mai ieftin decat produsele existente pe piata in acest moment. Sper sa fie un trend de succes acest tramvai modernizat, care ar putea reduce costurile pentru municipalitati. Cu banii ramasi, Primaria Iasi poate sa faca investitii in alte domenii", a declarat Gruia Stoica, presedintele Grampet Group. Tramvaiul are 24 de luni garantie sau maximum 120 mii de km. Pentru inceput, acesta va circula in zone diferite ale Iasului, in asa fel incat o mare parte dintre