Managerii români şi-au temperat uşor aşteptările privind evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului în acest an faţă de luna ianuarie, însă cu toate acestea aproape 70% dintre aceştia încă văd un avans al celor doi indicatori, potrivit Ernst&Young.
"Deşi marchează o tendinţă descrescătoare faţă de luna ianuarie 2013, răspunsurile privind perspectivele de creştere rămân semnificative în iunie 2013: 69% dintre liderii români de business consideră că vor înregistra creşterea cifrei de afaceri în acest an", se arată într-un comunicat al Ernst&Young, citând concluziile studiului "O nouă viziune a creşterii- ediţia iunie 2013".
Totuşi, procentajul companiilor care aşteaptă o creştere moderată, între 5-10%, a scăzut cu 5 puncte procentuale din ianuarie până în iunie 2013, în timp ce procentajul companiilor care anticipează o scădere de 5-10% a crescut tot cu 5 puncte procentuale.
De asemenea, 11% dintre manageri anticipează creşteri ale afacerilor de 10-20%, în scădere de la 13% în ianuarie. Scăderi a înregistrat şi ponderia managerilor care mizează pe afaceri în creştere cu 20-30% (9% faţă de 12% în ianuarie), în timp ce 3% dintre persoanele intervievate prognozează un avans de peste 31%. Pe de altă parte, 2% dintre manageri spun că vor avea scăderi de peste 31% a afacerilor în acest an.
Referindu-se la estimările privind creşterea profitului, acestea rămân şi ele pozitive, păstrându-se în aceiaşi parametri ca la ediţia din ianuarie 2013. Dacă în ianuarie, 68% dintre companiile respondente aşteptau profituri în creştere în 2013, în iunie procentul acestor companii a scăzut cu 2 puncte procentuale, la 66%. Din total, 11% aşteaptă chiar o creştere a profitului cu peste 30%.
Ca strategie de creştere a vânzărilor, cele mai multe companii au ales introducerea de produse şi servicii noi şi deschiderea de noi canale de distribuţie. Referitor la