Bilantul lui Fenechiu: licitatii dubioase si contracte contestate. Fonduri europene de sute de milioane de euro ar putea fi ratate din cauza managementului defectuos al lui Relu Fenechiu. Cel mai banos si contestat contract vizeaza realizarea lucrarilor de infrastructura feroviara a tronsonului Vintu de Jos- Simeria. Acesta a fost punctul de discordie al ministerului cu managementul privat al CFR SA, care a refuzat sa semneze atribuirea contractului. Oamenii adusi de Fenechiu la CFR SA, in locul managerilor privati, au semnat insa imediat. Castigator a fost consortiul format din FCC si Alpine, a caror oferta fusese declarata inacceptabila in instanta. In prezent, lucrarile sunt blocate. In joc sunt peste 300 de milioane de euro, fonduri europene, pe care Romania le pierde, daca nu le acceseaza pana in decembrie, scrie EVZ.ro
Cele mai rapide trenuri din lume. Cum ar fi sa ajungi de la Bucuresti la Constanta in 40 de minute. Trenurile vor ajunge sa circule cu o viteza medie de 500 km/h intr-un viitor nu prea indepartat, iar recordul de viteza atins vreodata de un tren, de 581 km/h, va parea insignifiant. Cel mai rapid tren din lume, care a intrat si in Cartea Recordurilor, a fost prototipul japonez JR-Maglev MLX01, care a fost inregistrat cu o viteza de 581 km/h in timpul unui test efectuat in 2003, scrie Capital.ro
Cum a transformat un om de afaceri argesean cabana preferata a lui Nicu Ceausescu de la Vidraru. Fosta cabana Valea cu Pesti, locul preferat de Nicu Ceausescu pentru petreceri, s-a transformat intr-un hotel de patru stele, unde echipa Top Gear s-a cazat in 2011, atunci cand testa la drifting, iarna, un Lamborghini Gallardo pe Transfagarasan.Un vaporas vechi, dar inca functional dupa ce i-a plimbat pe bucuresteni pe lacul Herastrau, plimba de 15 ani turistii de pe lacul de acumulare Vidraru, unde se pare ca miturile despre pestii uriasi