69% dintre liderii de afaceri români cred că vor avea o creştere a cifrei de afaceri în acest an, potrivit unui studiu Ernst & Young. Salariile vor stagna în termeni reali şi majoritatea antreprenorilor nu vor face noi angajări.
Ca să-şi crească vânzările, cele mai multe companii au ales să introducă noi produse și servicii, dar să şi deschidă de noi canale de distribuție.
Pe de altă parte, sunt mai puţini oamenii de afaceri care cred că scăderea prețurilor duce la creşterea vânzărilor.
Adepţii acestei metode erau 18% din total în ianuarie 2013, şi acum sunt 10%, potrivit studiului Ernst & Young primit la redacţia ECONOMICA.NET.
Pe de altă parte, ca şi în alte sondaje, liderii de afaceri transmit semnale paradoxale, căci încrederea lor în industria în care companiile lor operează a scăzut semnificativ între ianuarie și iunie.
Cei care nu au deloc încredere sunt mult mai numeroşi (+17 puncte procentuale, până la 33%), conform studiului “O nouă viziune pentru creștere economică – iunie 2013″, publicat astăzi de Ernst & Young.
Salariile
Salariile vor stagna sau vor crește ușor, este concluzia studiului.
Liderii companiilor nu se aşteaptă mai mult decât la începutul anului să facă noi angajări. 55% dintre şefii nu vor face noi angajări, ponderea scepticilor fiind dublă faţă de cea a antreprenorilor care au în plan crearea de noi locuri de muncă.
53% dintre liderii de afaceri au declarat că intenționează să ofere o creștere de 5-10%, peste rata estimată a inflației, în timp ce 45% se așteaptă la o stagnare a salariilor în acest an.
Pentru a face față presiunilor impuse de mediul economic dificil pe parcursul anului trecut, 33% dintre liderii de afaceri intervievaţi au declarat că au continuat să scadă costurile. 23% s-au concentrat pe creșterea productivității, în timp ce 22% pe introducerea de noi produse.
Redu