Conform unor informații făcute publice astăzi de cotidianul Vijesti de la Podgorica, viteza autocarului românesc prăbuşit duminica trecută într-o prăpastie, în apropiere de Podgorica, era dublă faţă de limita maximă admisă în această zonă.
Informația se bazează pe datele oficiale înregistrate de tahograful autocarului.
Potrivit acestor date preliminare din cadrul anchetei, chiar înainte de a cădea în prăpastie, autocarul rula cu circa 80 de kilometri la oră, scrie ziarul, care citează și surse din poliţie.
Viteza exactă urmează să fie stabilită după efectuarea unor analize mai detaliate de către experţii în trafic, însă este cert faptul că restricţia de viteză în respectiva zonă este de 40 de kilometri pe oră.
Locul fusese marcat cu un indicator rutier de tip ‘punct negru’, care însă a dispărut de ceva vreme din cauza ploilor, scrie Vijesti.
Ziarul local din Podgorica aminteşte că, la numai câteva ore după producerea accidentului soldat cu moartea a 18 cetăţeni români, poliţiştii rutieri au opinat că tragedia s-ar fi produs din cauza excesului de viteză şi a carosabilului alunecos.
Ziarul mai scrie că autocarul a rulat cu viteză mare şi din faptul că, înainte de a cădea în prăpastie, acesta a doborât un zid din beton şi gardul de protecţie al podului cu o lungime de 22,5 de metri.
Experţii vor încerca să afle pe parcursul derulării anchetei dacă au mai existat şi alte cauze, în afară de viteza excesivă şi de carosabilul umed care l-ar fi putut împiedica pe şofer să ia curba respectivă.
Specialiștii au apreciat însă că autocarul era unul foarte modern, înzestrat cu toate echipamentele necesare care să îl ajute pe şofer în astfel de situaţii.
Cotidianul local din Podgorica mai scrie că nu este foarte clar în acest moment care dintre cei doi şoferi a co