Direcţia Generală pentru Asistenţa şi Protecţia Copilului Dolj şi Fundaţia Terres des Hommes au prezentat vineri un raport pe tema respectării convenţiei internaţionale pentru drepturile copilului, la nivelul judeţului Dolj. Studiul a fost realizat pe baza chestionarelor aplicate la instituţiile de învăţământ, organizaţii nonguvernamentale, părinţilor şi elevilor şi scoate la lumină, cu date concrete, lipsa de resurse umane şi materiale pentru desfăşurarea optimă a activităţilor educaţionale şi de recreere pentru elevi. De altfel, se atrage atenţia asupra abandonului şcolar pentru care nu există instrumente suficiente de prevenire a acestui fenomen. În rapot se arată că la nivelul judeţului Dolj foarte mulţi elevi abandonează şcoala, mai ales în mediul rural, unde familiile muncesc din greu pentru a-şi asigua existenţa zilnică. De cele mai multe ori, copiii sunt victimele luptei pentru existenţă, pe care o duc părinţii, ei ajutând la muncile gospodăreşti sau la muncile câmpului, sunt puşi să aibă grijă de fraţii mai mici în lipsa părinţilor, rămân în grija bunicilor sau a altor rude atunci când părinţii caută un loc de muncă sau mijloace de trai pntru familie, părăsind ţara.
Puţine activităţi de educaţie nonformală
S-a constatat, de asemenea, că la nivelul judeţului Dolj programele de educaţie non-formală nu au acoperit întreaga populaţie şcolară, astfel că nu toţi copiii din sistemul de învăţământ beneficiază de astfel de acţiuni. „Cele mai puţine acţiuni de educaţie non-formală se desfăşoară în mediul rural. 78,9% dintre cei intervievaţi au subliniat acest lucru“, a precizat Laura Ghica, reprezentanta Terres des Hommes. Motivele pentru care elevii din mediul rural nu au acces la astfel de programe de educaţie nonformală sunt că fie nu se realizează, fie participarea este îngrădită de costuri care nu pot fi suportate de familii. De altfel,