Nouă echipe formate din elevi ai Colegiului Economic „Dionisie Pop Marţian” au concurat pentru titlul de cel mai bun negociator, cea mai bună prezentare, cea mai bună documentaţie şi cel mai reuşit stand, la Târgul Micilor Antreprenori.
Evenimentul, aflat la prima ediție, face parte din proiectul „Vreau să fiu antreprenor!” şi a avut ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor de comunicare, formarea şi dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă, manifestarea spiritului de competiţie şi în primul rând aplicarea practică a cunoştinţelor teoretice dobândite de elevi.
“Vreau să fiu antreprenor” a fost de fapt deviza sub care 9 birouri de învăţare, formate din grupuri de câte 7-10 elevi şi-au prezentat ideile de business virtual. Turism, gastronomie, sănătate şi frumuseţe au fost câteva dintre domeniile pe care le-au abordat micii afacerişti.
Iată ce idei de afaceri au tinerii antreprenori: „BusinessGifts” este o firmă care se ocupă de comercializarea produselor de papetărie şi cadouri, atât angro, cât şi cu amănuntul, printr-o reţea de distribuţie proprie. De asemenea, „firma” distribuie la nivel naţional produse din colecţiile Cerruti 1881 sau Charles Jourdan.
„Delicious Corina’s Cakes” este o altă firmă care se ocupă cu produse de patiserie, torturi pentru ocazii speciale. „Scenariul ritual cuprinde, printre altele, sacrificiul gospodinelor care zi şi noapte trec cozonacii în cuptoarele aprinse de maini şi bucurie. Abundenţa ospeţelor şi petrecerilor din care nu lipsesc mesele bogate, cuvintele şi expresiile lipicioase şi drese cu ou, jocurile cu măşti, dansurile, acestea fiind specificul unui popor recunoscător că are în centrul Ardealului o cofetărie pe cinste”, precizează elevii în prezentarea firmei.
„Healthy Life” este firma care se ocupă masaje corporale sau faciale, saună, fitness, yoga, innot, lecţii de golf şi tratamente naturale. „Noi