Zi plină ieri pentru membrii Senatului Universităţii „Al. I. Cuza” din Iaşi. Aceştia au avut pe ordinea de zi 11 punct de discutat.
Cele mai importante au fost semnarea contractului de management dintre rector şi Senat, validarea raportului întocmit de rectorul instituţiei de învăţământ superior ce vizează starea Universităţii, dar şi structura anului universitar. Chiar dacă cu întârziere, părţile implicate au ajuns în cele din urmă la un acord în ce priveşte varianta de contract de management.
„În sfârşit am ajuns la o formă agreată de ambele părţi. Cu mare întârziere, dar repet nu este din vina noastră. Va trebui să-l înregistrăm şi, din momentul înregistrării şi semnării de către cele două părţi, el devine parte componentă a conducerii manageriale a instituţiei noastre. Credem că am ajuns la o formă mult mai bună decât alte variante de contracte de management de la alte universităţi, în care sunt criteriile de performanţă managerială pe baza planului strategic, planului operaţional, a setului de obiective de management specifice universităţii Cuza şi raporturile care se stabilesc între cele două entităţi, rector şi Senat, cu drepturi, obligaţii, drepturi şi răspunderi colective”, a menţionat prof. univ. dr. Constantin Rusu, preşedintele Senatului UAIC din Iaşi.
Validare cu recomandări
O dată realizat acest lucru, membrii Senatului au putut să treacă la rezolvarea unei alte probleme spinoase, respectiv validarea raportulului rectorului. „Am reuşit să validăm şi raportul rectorului, iarăşi cu întârziere. Ştiţi că raportul se susţine în luna aprilie, dar noi întârziind cu celelalte documente, am fost obligaţi să supunem atenţiei aprobarea acestui raport după ce avem semnat sau validat contractul de management la nivelul Senatului. S-a rezolvat şi chestiunea aceasta. Deci avem raportul aprobat, cu recomandări de îmbunătăţire. O să vedeţi în c